środa, 1 lipca 2015

#003 - „ Unde Vadis Quo Malum?” - (2)


SŁOWA:
pranie - zreumatyzowany - odpowiadać - zapytać - podróż

~Bardzo Smutna Foka


Wyruszam sam w podróż w nieznane.
Nie wiem co będzie mi pisane,
Na każdym kroku stoi przeszkoda,
Nikt dłoni pomocnej mi nie poda.
Prędzej dopadnie mnie reumatyzm,
Niżeli zwalczę ludzki pragmatyzm.
Nudzi mnie ciągłe odpowiadanie
Na zadawane mi co dzień pytanie:
Co pocznę gdy środków mi braknie,
Których do życia każdy człowiek łaknie?
Otóż to apel do was ziemianie,
Ktoś wam urządza mózgów mocne pranie
By świata porządek nowy wprowadzić
I część ludzkości chciwością zgładzić!
Przejrzyjcie na oczy, wszystkie klasy:
Szlachcice,  mieszczanie, chłopów masy!
Dostrzeżcie ich dusze i gierki nieczyste,
Które dla takich jak ja, są oczywiste.
Tymczasem opuszczam tę scenę brudną,
A za kurtyną czeka mnie… 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

"Bo czymże byłaby poezja, jak nie poezją właśnie?"
~Autor Nieznany